Kako vježbati gitaru za brzi napredak

 

Bez pravilnog vježbanja skoro pa nema nikakvog napretka. Koliko god imao gitaru u ruci, ako ne vježbaš kako treba, većinom gubiš vrijeme. Ako vježbe nisu dobro organizirane jako je teško redovito vježbati sve ono što je potrebno.

Želiš li napredovati na gitari, prvo moraš odvojiti svoje vrijeme za vježbu od vremena za sviranje gitare. To ne znači da je sviranje onaj dio koji je zabavan i veseo, a vježbanje dosadan i tmuran. Zapravo, često je obrnuto, ali moguće da podsvjesno imaš takav pogled na vježbu, jer je to nešto „što se mora“. Čim se nešto mora, tu se odmah javlja i negativan osjećaj.

No, kako god okreneš, pravilnom vježbom moguće je mnogo postići u relativno kratko vrijeme. Da bi to bila istina, moraš poštovati osnovna pravila vježbanja:

 

  1. Trebaš vježbati redovito

Mnogo važnije nego količina sati koju ulažeš u vježbu je da vježbaš redovito. U prijevodu – puno je korisnije vježbati svaki dan 20 minuta, nego dva puta tjedno po dva sata. Naš um i tijelo su stvoreni da uče kroz ponavljanje i redovitost.

 

  1. Vježbanje trebaš organizirati u svoj „custom“ raspored

Organizirano jednostavno znači da sve ono što moraš općenito vježbati, treba biti inteligentno raspoređeno u nekakvu strukturu vježbanja, u raspored. Bez rasporeda vježbanja većina nas se uhvati jedne stvari, pa kad nam malo dosadi, prijeđemo na drugu stvar, pa na treću i tako nikad ne uđemo dovoljno duboko u sve teme koje su nam potrebne za razvoj.

 

  1. Unaprijed trebaš odrediti planirano vrijeme vježbanja i vrijeme svake pojedine vježbe

Ako ne odrediš unaprijed koje vježbe ćeš vježbati i koliko vremenski dugo, previše lako možeš upasti u zamku da neke od stvari iz rasporeda zanemariš. To se svima nama događa i bolje se unaprijed pripremiti na to tako odrediš točno koliko dugo želiš vježbati za taj dan, a onda podijeliš to vrijeme na konkretne vježbe.

 

  1. Za svaku vježbu trebaš postaviti alarm

Recimo da si odlučio vježbati sat vremena za danas. Prema svojem rasporedu odlučio si da ćeš vježbati alternate picking 15 minuta, vježbanje pentatonske skale 10 minuta, vježbanje ritma 20 minuta i 5 minuta vježbanje sluha – sveukupno 60 minuta.

Ako ne postaviš alarm za svaku vježbu, lako se može dogoditi da neprestano pogledavaš na sat i pitaš se koliko je prošlo vremena i tako bez razloga gubiš koncentraciju. Lako ti se može dogoditi i da neke stvari vježbaš previše dugo i onda druge stvari niti ne počneš vježbati.

Postavljanjem alarma možeš se potpuno opustiti i koncentrirati samo na vježbanje onoga što trebaš dok god ne čuješ zvono.

 

  1. Dok ne odzvoni alarm, trebaš vježbati samo stavku koju si počeo

Za sve što vježbaš treba ti neki period zagrijavanja, dok ne „uđeš u zonu“. Nakon toga ti se mozak počne fokusirati na vježbu mnogo intenzivnije i tek onda zapravo stvari „sjedaju“. Tek kad se um prebaci na to što radi, tek onda stvarno i pamti stvari. Ako vježbaš malo jedno, pa brzo prijeđeš na nešto drugo i tako unedogled, u biti mu nikad ne daš priliku da se zaustavi i koncentrira na jednu stvar.

 

Iz tog razloga moraš bez iznimke vježbati onu stavku koju si počeo vježbati dok ne odzvoni alarm. Um će ti vrlo vjerojatno neprestano sugerirati da počneš vježbati nešto drugo i da je „dosta discipline“. Slične misli će ti sigurno dolaziti i imati ćeš poriv da kreneš vježbati nešto drugo ili da staneš.

Moraš se oduprijeti tom porivu i mirno nastaviti vježbati isključivo tu jednu jedinu stavku dok ne odzvoni alarm. Nakon nekog vremena um će se smiriti i počet će surađivati. Misli će ti postati tiše i bolje ćeš se koncentrirati na samu vježbu. Postaje ti sve ugodnije vježbati. To je znak da „ulaziš u zonu“. Odlično.

 

Nastavi vježbati sve dok ne odzvoni alarm.

Kad alarm odzvoni, moraš se natjerati da prijeđeš na sljedeću stavku koju si odredio za vježbu (unaprijed) i da imaš u vidu kako ti opet treba maleni period zagrijavanja prije nego i za tu novu vježbu „uđeš u zonu“.

 

  1. Prvi korak uvijek treba biti da zapamtiš vježbu

Prva stvar kod vježbe je – moraš ju znati napamet. Dok god moraš čitati tablature ili dijagrame ili štogod, to nije vježbanje kao takvo. Prvi korak je da upamtiš vježbu, jer se tek onda možeš koncentrirati na izvođenje pokreta i opuštenost. Dakle, ako vježbaš određenu stavku u rasporedu, prvo na čemu trebaš poraditi je da ju zapamtiš, a onda kreneš u ponavljanje opet i opet, uz fokus na efektnim pokretima i opuštenosti.

 

  1. Trebaš se duboko koncentrirati na vježbu

Koncentracija je umjetnost sama po sebi. Kvaliteta i rezultat vježbanja drastično ovise o tvojoj moći da se fokusiraš na ono što radiš u tom trenu. Mnogo bolje bi bilo da vježbaš dvadesetak minuta uz punu koncentraciju, nego da ti misli vrludaju dok satima imaš gitaru u ruci. Koncentracija dolazi sa obraćanjem pozornosti na to gdje su tvoje misli usmjerene – na ono što radiš u tom trenu ili na nešto potpuno drugo? Kroz vrijeme gradiš sve veću koncentraciju i sposoban si sve duže ostati fokusiran na ono što je bitno.

 

 

Ovo su osnovne stvar koje trebaš imati na umu kod vježbanja. Vježbaš li redovito na ovaj način, tvoj napredak će biti nezaustavljiv i neizmjerno ćeš uživati u sviranju. S druge strane, vježbaš li neorganizirano i bez mnogo koncentracije, bit će ti mnogo teže. Izbor je tvoj!